Stöd för elev vid fysisk funktionsvariation - grundskolenivå
En funktionsnedsättning kan vara fysisk, det vill säga ha med kroppen att göra. Elevhälsan kan bidra till att anpassa den fysiska miljön kring elever med rörelsehinder. Det kan till exempel vara automatiska dörröppnare, anpassade hygienutrymmen och lektionssalar.
Skolan ska utgå från elevernas förutsättningar och det är också skolan som har ansvar för att alla elever har en skolmiljö som möjliggör att kunna delta i undervisningen och aktiviteter under skoldagen.
Specialpedagoger grundskolan
Skola | Namn | Telefon och e-post |
---|---|---|
Alne- och | Gunilla | |
Alneskolan 5-9 | Maria Moberg | |
Anundsjöskolan 7-9 | Anneli | |
Anundsjöskolan | Mona | |
Banafjäl- | Lena Hellström | |
Bjästaskolan F-6 | Ulrica | |
Bjästaskolan 7-9 | Lisa | |
Domsjöskolan | Lena | |
Geneskolan | Cecilia Sundberg
| cecilia.sundberg@ornskoldsvik.se |
Haffstaskolan, Mycklingskolan | Åsa Snäll Vestin | |
Husumskolan F-9 | Marie | |
Hållängetskolan | Linda Lidström | |
Höglandskolan F-6 | Åsa Sundström | |
Höglidenskolan | Helén | |
Köpmanholmen- | Åsa Norén | |
Själevadskolan F-6 | Irene | |
Själevadskolan 7-9 | Gulla | |
Sundskolan | Ellinor | |
Sörlidenskolan F-6 | Ingrid | |
Sörlidenskolan F-6 | Jessica | |
Ängetskolan F-3 | Laila | |
Ängetskolan 4-9 | Ann | |
Örnsköldskolan | Anna |