Jämställt Örnsköldsvik fritt från våld

Bra att veta

Som företagare, föreningsaktiv, privatperson eller kommuninvånare kan du få råd och stöd i att komma i gång med jämställdhetsfrämjande och våldsförebyggande arbete på din arbetsplats, i din förening eller få information för att fundera vidare själv. Örnsköldsviks kommun har ett uppdrag att verka för ett jämställt Örnsköldsviks fritt från våld. Välkommen att kontakta samordnare.

Du kan till exempel resonera med dem om:

• att de eller någon i deras kontaktnät kommer och besöker din arbetsplats eller förening och berättar om vad arbetet med Ett jämställt Örnsköldsvik fritt från våld innebär och hur din arbetsplats eller förening skulle kunna bidra i det.
  • vilket material som finns och som kan vara ett stöd i att komma i gång och under processen.
  • frågor som uppkommer under eran process.
  • kontaktnät och nyckelpersoner för att du ska ta dig vidare.

Emmelie Carlsson

Samordnare

E-post: emmelie.carlsson@ornskoldsvik.se

Kontaktcenter: 0660-880 00, 07:30–17:00 helgfria vardagar (15 maj–15 september 07:30–16:15)