Länk till startsidan

Hej! Vi har fem korta frågor om webbplatsen. Det vore snällt om du ville svara på dem. Det underlättar vårt arbete att göra vår webbplats bättre.


Varför besöker du oss? * (obligatorisk)
Varför besöker du oss?




Vem är du? * (obligatorisk)
Vem är du?




Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen? * (obligatorisk)
Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen?




Var informationen du fick på webbplatsen bra? * (obligatorisk)
Var informationen du fick på webbplatsen bra?





Lekparker

För barnen finns lekparker på många platser.
Några är gjorda speciellt
för att barn som har svårt att röra sig
också ska kunna leka där.
Flera av lekparkerna har speciella teman
till exempel tåg, fåglar eller vatten.
Ibland finns det också bänkar och en grillplats
så att barn och vuxna kan ha trevligt tillsammans.

I centrala Örnsköldsvik finns Cityleken.
Cityleken ligger mellan Örnsköldsviks museum
och Viktoriaesplanaden.

Temalekparker finns i
Bjästa och Bredbyn,
Florabadet och Gimåt,
Husum, Hörnett och Järved,
Mellansel och Själevad.
Även Björna har en ny helt ny lekpark
med redskap för stora och små.

Sparkcykel och skateboard

I Lungviksparken i centala Örnsköldsvik
finns en skateboardpark.
Där går det också att trixa med sparkcykel.

I området Sörliden finns Trippeltrixparken.
Där finns en bana för bmx-cyklar och sparkcyklar.
Det finns också fresbeekorgar och bollplaner
och hinderbana och klätterlek.