Du är här:

Checklista och föranmälan kameralarm

Checklista för inkoppling av kameralarm där larmsignalen ska tas emot av KAC

  1. Viktigt! Kontakta KAC för att få information och rätt förutsättningar för att kunna koppla larmsignalen till oss

  2. Sök tillstånd för kameraanläggningen hos länsstyrelsen
    Mer information om kameraövervakning och blanketter på Länsstyrelsens hemsidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

  3. Kontakta det företag som du har för avsikt att anlita för installationen av ditt larm. OBS! Meddela larmföretaget att du vill koppla in larmet till KAC, då det är av betydelse vilken kamerautrustning som ska installeras

  4. Fyll i en föranmälan till KAC. När du gjort detta kommer du bli kontaktad av en avtalsskrivare från KAC där ni tillsammans går igenom dina önskemål

  5. Larmet kan aktiveras när följande punkter är uppfyllda:
  • Ett undertecknat avtal har kommit in till KAC
  • Ett anläggarintyg har kommit in till KAC (Detta upprättar larmföretaget)
  • En test av larmanläggningen har genomförts
  • En godkänd åtgärdslista har kommit in till KAC

Blankett föranmälan

Fyll i dina uppgifter i blanketten nedan och skicka in via e-post, adressen hittar du längst ner i blanketten.

Sidan uppdaterades

2019-03-06

Sidansvarig:

 Kontakta oss

Jonas Boström
Driftansvarig
0660-787 54
Skicka e-post

KAC (Kommunens alarmeringscentral)
0660-787 50
Skicka e-post

Avvikelsehantering KAC