Du är här:

Checklista och föranmälan

Checklistan används av dig som vill koppla in brandlarm, inbrottslarm, driftlarm eller hisslarm där larmsignalen ska tas emot av KAC

  1. Fyll i föranmälan och skicka in till KAC. När du gjort det kommer du bli kontaktad av en avtalsskrivare från KAC, där ni tillsammans går igenom dina önskemål.
  2. Kontakta det företag som du har för avsikt att anlita för installationen av ditt larm. OBS! Meddela larmföretaget att du vill koppla in larmet till KAC då det kan vara av betydelse vilken larmutrustning som ska installeras.
  3. Larmet kan aktiveras när följande punkter är uppfyllda:
  • Ett undertecknat avtal har kommit in till KAC
  • En anmälan om larmanslutning eller anläggarintyg har kommit in till KAC
  • En test av larmanläggningen har genomförts
  • En godkänd åtgärdslista har kommit in till KAC

Blankett föranmälan

Klicka på det larm du ska koppla in nedan, fyll i dina uppgifter i blanketten och skicka in via e-post, adressen hittar du längst ner i blanketten.

Sidan uppdaterades

2018-01-31

Sidansvarig:

 Kontakta oss

Jonas Boström
Driftansvarig
0660-787 54
Skicka e-post

KAC (Kommunens alarmeringscentral)
0660-787 50
Skicka e-post

Avvikelsehantering KAC