Du är här:

Konsumentvägledning

Hos kommunens konsumentvägledning kan du få opartisk och kostnadsfri rådgivning inför ett köp eller när du är missnöjd efter ett köp. Du får råd och tips i förebyggande syfte och hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösningar.

Information till grupper, föreningar och företag

Vi kommer gärna till din förening/grupp och berättar om dina rättigheter och skyldigheter som konsument.Vi besöker även företag för att informera i konsumenträtt. Besöket är kostnadsfritt. Kontakta kommunens konsumentvägledare nedan, för att boka en tid.

Inger Edin, konsumentvägledare
0660 - 886 80,
telefontid:
tisdag, torsdag och fredag 08.30-09.30,
onsdag 13.00-14.30

konsument@ornskoldsvik.se

Semesterstängt!
6 juli - 10 augusti 2020

Under semesterperioden kan du även ringa till Hallå konsument, se kontaktuppgifter nedan.

Har du frågor om privatekonomi eller skuldsanering?
Kontakta budget- och skuldrådgivningen.

Klicka på rubrikerna nedan för mer information om:

Råd före köp

Missnöjd efter köp

Vanliga begrepp inom konsumenträtt

Konsumentlagar som är bra att känna till

Om du har frågor kan du även kontakta Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument via 0771-525 525, eller besöka deras hemsida www.hallakonsument.selänk till annan webbplats för mer information.

Logotyp för Hallå konsument

Sidan uppdaterades

2020-07-01

Sidansvarig:

 Kontakta oss

Kontaktcenter
0660-880 00
Skicka e-post Kontaktcenter

Inger Edin
Konsumentvägledare
0660 - 886 80
Telefontid:
tisdag, torsdag och fredag 08.30-09.30,
onsdag 13.00-14.30

Semesterstängt!
6 juli - 10 augusti 2020

Under semesterperioden kan du även ringa till Hallå konsument, se länk till Hallå konsument nedan.

Skicka e-post Konsumentvägledning