Coronaviruset och covid-19: Nya skärpta nationella föreskrifter för att bryta den ökade smittspridningen Läs mer om covid-19 och coronaviruset och hur Örnsköldsviks kommun hanterar coronapandemin.
I e-tjänsten Ekonomiskt bistånd kan du på ett enkelt och säkert sätt söka
ekonomiskt bistånd. Det är också enklare för dig att följa ditt ärende när du vill.
Vad innehåller e-tjänsten?
Genom e-tjänsten kan du som är sökande och medsökande
Var finns e-tjänsten?
Du når e-tjänsten på https://e-tjanster.ornskoldsvik.se/ekonomisktbistand från din dator, surfplatta och din smartphone. För att kunna använda e-tjänsten behöver du en e-legitimation som till exempel BankID eller mobilt BankID. Du kan läsa mer om BankID på www.bankid.com
.
Användarmanual till e-tjänsten Ekonomiskt bistånd
Har du stött på problem när du använt e-tjänsten?
Varmt välkommen att ta kontakt med din handläggare.
Sidansvarig:
Kontakta oss
För dig som inte har en handläggare och vill ha information och rådgivning
Via telefon: 0660-880 00
kl. 07.30-16.15
Skicka e-post
Via besök i vår reception på
Nygatan 16.
Öppettider: måndag-fredag
07.45-11.30, 12.30-16.30 (sommartid 07.45-11.30, 12.30-15.45)
För dig som har en handläggare
Kontakta Kontaktcenter via telefon 0660-880 00 kl. 07.30-16.15. Du kan få information om ditt ärende eller lämna information till din handläggare att du vill bli kontaktad.
Via besök i vår reception på Nygatan 16.
Öppettider: måndag-fredag 07.45-11.30, 12.30-16.30 (sommartid 07.45-11.30, 12.30-15.45)
E-tjänster och blanketter