Länk till startsidan

Hej! Vi har fem korta frågor om webbplatsen. Det vore snällt om du ville svara på dem. Det underlättar vårt arbete att göra vår webbplats bättre.


Varför besöker du oss? * (obligatorisk)
Varför besöker du oss?




Vem är du? * (obligatorisk)
Vem är du?




Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen? * (obligatorisk)
Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen?




Var informationen du fick på webbplatsen bra? * (obligatorisk)
Var informationen du fick på webbplatsen bra?





Trygghetslarm och telefonkontakt

Bra att veta

Om du upplever otrygghet i det egna boendet eller riskerar att hamna i situationer i hemmet där du snabbt behöver få hjälp kan du ansöka om trygghetslarm.

Trygghetslarmet innebär att du alltid bär en larmknapp, till exempel runt din handled. När du trycker på larmet går ett meddelande till kommunens alarmeringscentral. De försöker då ta kontakt med dig via en högtalare som finns i din lägenhet. Får alarmeringscentralen ingen kontakt med dig, eller om du behöver få någon som kommer hem till dig, kontaktar alarmeringscentralen hemtjänsten eller någon person som du har på din kontaktlista.

Telefonkontakt är en service som innebär att du bli uppringd av hemtjänsten en gång om dagen eller enligt önskemål. Tjänsten riktar sig till dig som bor i eget boende och känner dig otrygg på grund av ditt hälsoläge.

Kontakt

Kontaktcenter

Telefon: 0660-880 00, välj tonval 1
Öppettider telefon: 07:30–17:00 helgfria vardagar (15 maj–15 september 07:30–16:15)


Besök receptionen stadshuset Nygatan

Adress: Nygatan 16, plan 1
Öppettider receptionen Nygatan: 07:45–16:30 helgfria vardagar, lunchstängt 11:30–12:30 (15 maj–15 sept  07:45–15:45)