Konsumentvägledning
Bra att veta
Du som vill ha rådgivning inför ett köp eller är missnöjd efter ett köp kan kontakta Konsumentverkets nationella upplysningstjänst "Hallå konsument”. Du får råd och tips i förebyggande syfte och hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösningar. Rådgivningen är gratis. Du kan nå Hallå konsument via telefon, chatt, mejl, deras frågeforum eller information direkt på webben.
Kontakt
Kontaktcenter
Telefon: 0660-880 00
Öppettider telefon: 07:30–17:00 helgfria vardagar (15 maj–15 september 07:30–16:15)
E-post: kontaktcenter@ornskoldsvik.se
Chatt: helgfria vardagar 08:00–15:00, övrig tid lämna meddelande.
Besöksadresser
Besökscenter stadshuset Kronan: Järnvägsgatan 6, entréplan
Öppettider besökscenter Kronan: 07:45–17:00 alla helgfria vardagar (15 maj–15 september 07:45–16:15).
Andra onsdagen varje månad kl 14:30–16:00 finns möjlighet via drop-in att träffa finsk- och nordsamiskspråkig kommunvägledare.
Receptionen stadshuset Nygatan: Nygatan 16, plan 1
Öppettider receptionen Nygatan: 07:45–16:30 alla helgfria vardagar, lunchstängt 11:30–12:30 (15 maj–15 sept 07:45–15:45)
Postadress
Örnsköldsviks kommun
Kontaktcenter
891 88 Örnsköldsvik