Länk till startsidan

Hej! Vi har fem korta frågor om webbplatsen. Det vore snällt om du ville svara på dem. Det underlättar vårt arbete att göra vår webbplats bättre.


Varför besöker du oss? * (obligatorisk)
Varför besöker du oss?




Vem är du? * (obligatorisk)
Vem är du?





Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen? * (obligatorisk)
Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen?




Var informationen du fick på webbplatsen bra? * (obligatorisk)
Var informationen du fick på webbplatsen bra?





  • Du är här:
  • Startsida
  • Nyheter
  • Omfattande problem med kommunens mobiltelefoner

Omfattande problem med kommunens mobiltelefoner

Felsökning har pågått efter att problem uppstod med Örnsköldsviks kommuns mobiltelefoner i lördags. Orsaken har identifierats och insatser görs nu för att åtgärda felet.

 

Omkring 1 600 mobiltelefoner fabriksåterställdes och kunde inte aktiveras igen. Det har dock varit möjligt att ringa till kommunens mobiltelefoner medan det däremot inte har gått att ringa från dem. Trygghetslarmen säkrades och omfattades inte av problemet. De medarbetare som berörs får information vid behov via sina chefer om vad som gäller för deras arbete.

- Just nu har vi ingen tidpunkt för när felet beräknas vara avhjälpt, men vi räknar i nuläget inte med ett långvarigt problem, säger digitaliseringschef Jens Danielsson. Medarbetarna i kommunen behöver alltså inte felanmäla detta till vår support. Vi har också planerat för extra intern support så att medarbetarna kan komma igång med sina mobiltelefoner igen så snart som möjligt.

Kommunens kontaktcenter fungerar som vanligt.


Publicerad: