Ja

Många starka varumärken och samarbeten

Höga Kusten, Umeåregionen... hur kan man och måste man välja? Hur förhåller man sig till att det finns flera starka varumärken, och hur samverkar dessa? Ett platsvarumärke handlar inte bara om ett grafiskt uttryck, det handlar också om ett innehåll - värderingar osv där olika varumärken kan samarbeta. Ett varumärke är också olika starkt på olika marknader, ju längre från vi kommer från Örnsköldsvik gäller det nyttja det varumärke som fungerar - Västernorrland, Norrland, Sverige, Norden osv.

Höga Kusten

Örnsköldsviks kommun ingår i vackra Höga Kusten tillsammans med kommunerna Kramfors, Härnösand och Sollefteå. Höga Kusten är i första hand ett varumärke som berör besöksnäringen. Höga Kusten stärker och visar upp vår unika natur som är en viktig del i vårt varumärke.

Höga Kustens värdeord är äkthet, omtanke, stolthet och gemenskap, med löfte "Vi lovar lägereldupplevelser".

Läs mer om Höga Kustens varumärkesarbete Länk till annan webbplats.


%%#6a762a%%accent-1%%

Umeåregionen

Örnsköldsviks kommmun är en av sju kommuner som samarbetar i Umeåregionen för att främja näringsliv och
tillväxt och för bra livsvillkor och samhällsservice.

Ifråga om platskommunikationen arbetar vi nu tillsammans med de övriga kommunerna fram en budskapsplattform som beskriver våra styrkor och gemensamma nämnare med fokus på arbetsmarknaden och näringslivet.

I Umeåregionen ingår förutom Örnsköldsviks kommun följande kommuner; Umeå, Bjurholm, Vindeln, Vännäs, Robertsfors och Nordmaling.

Läs mer om Umeåregionen Länk till annan webbplats.