Ja

Trygghetslarm

Trygghetslarm är en tjänst avsedd att öka säkerheten i hemmet för personer som riskerar att drabbas av fall eller plötsliga sjukdomstillstånd. För att få tillgång till ett trygghetslarm krävs en ansökan via biståndshandläggare i respektive kommun.

Med ett trygghetslarm kan du snabbt kalla på hjälp dygnet runt vid fall eller plötsliga sjukdomstillstånd. Det är viktigt att notera att trygghetslarmet inte ersätter planerade insatser eller akutsjukvård. Om du ofta behöver hjälp rekommenderas att du kontaktar hemtjänsten för att ordna regelbundna besök.

Vill du beställa trygghetslarm som privatperson kan du vända dig till din kommuns biståndshandläggare. Finns behovet inom kommunal verksamhet så kan du kontakta kundtjänst via telefon: 0660-888 88 eller e-post: kundtjanst.kac@ornskoldsvik.se

En högtalare och ett armband ligger på ett bord för att visa hur trygghetslarm ser ut.