Du är här:

Tala om vad du tycker om vård och omsorg

Du som själv får vård eller service
eller har någon i familjen
som får vård och service från välfärdsförvaltningen
kan hjälpa till att göra servicen bättre.

Välfärdsförvaltningen vill veta vad du tycker
om den vård du får.
Vad du vill klaga på eller berömma?

Du behöver inte tala om vem du är
när du berättar vad du tycker.
Men om du talar om vad du heter
kan välfärdsförvaltningen ge dig ett svar.

Så här kan du tala om vad du tycker

Du kan prata med personalen eller ansvarig chef.

Du kan ringa till kommunens kontaktcenter
0660-880 00.

Du kan ringa eller skriva till politiker inom omsorgsnämnden
eller humanistiska nämnden.

Du kan fylla i ett formulär på internet.
Klicka på länken här nedanför
så kommer du till formuläret för synpunkter
Öppna webbformulär och lämna synpunkt på omsorglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Du kan skicka e-post till välfärdsförvaltningen
adressen är valfard@ornskoldsvik.se
Om du klickar på e-post adressen
kommer det upp ett e-postformulär.

Du kan skicka brev till
Välfärdsförvaltningen
891 88 Örnsköldsvik

Om du vill berätta om vård som varit fel

Ring medicinskt ansvarig sjuksköterska
på telefon 0660-884 52.
Handlar din synpunkt om rehabilitering
kontakta istället medicinskt ansvarig för rehabilitering
på telefon 0660 - 26 50 28.

Om du vill överklaga ett beslut

Prata med den handläggare som beslutade
om din vård eller service.
Den personen är skydlig att berätta
var du ska vända dig för att överklaga beslutet.
Det kan variera
beroende på vilken typ av beslut du vill överklaga.

Oftast behöver du klaga
inom 3 veckor
från att du fått det beslut
som du inte är nöjd med.

Har du synpunkter på färdtjänst?

Ring färdtjänsthandläggaren
telefon 0660-886 79.

Sidan uppdaterades

2019-01-17

Sidansvarig: