Du är här:

Vuxenutbildning

Kommunens utbildning för vuxna kallas för
Vuxenutbildningen Örnsköldsvik.
Inom Vuxenutbildningen kan vuxna personer
läsa ämnen som de saknar
från grundskolan eller från gymnasiet.
 
Personer som kommer från ett annat land
kan få lära sig svenska på Sfi.
Sfi är en förkortning av Svenska för invandrare.

Vill du veta mer om utbildning för vuxna
eller svenska för invandrare
kan du ringa till Vuxenutbildningen.
Telefonnumret är 0660 - 889 00.

Funderar du på att börja jobba
med något helt annat än vad du gör idag
och vill ha tips om olika yrken och utbildningar
kan du besöka Lärcentrum.
Hos Lärcentrum kan du också sitta och jobba
om du studerar på distans.
Du kan få skriva vissa tentor på Lärcentrum.

Lärcentrum finns i byggnaden Arken
på Lasarettsgatan 5 i Örnsköldsvik.
Telefonnumret till Lärcentrum är 0660 - 889 51.

Sidan uppdaterades

2019-08-07

Sidansvarig: