Länk till startsidan

Hej! Vi har fem korta frågor om webbplatsen. Det vore snällt om du ville svara på dem. Det underlättar vårt arbete att göra vår webbplats bättre.


Varför besöker du oss? * (obligatorisk)
Varför besöker du oss?




Vem är du? * (obligatorisk)
Vem är du?




Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen? * (obligatorisk)
Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen?




Var informationen du fick på webbplatsen bra? * (obligatorisk)
Var informationen du fick på webbplatsen bra?





Råd till dig som köper något

En konsument är en person som köper något.
När du ska köpa dyra saker
vill du nog att det ska vara bra saker
och att det ska bli ett bra köp.
Vill du ha tips och råd inför ett köp
eller veta mer om köpeavtal
kan du kontakta kommunens konsumentvägledare.

Du kan få information
innan du köper en sak eller en tjänst.
Du kan få veta hur du ska göra
om du vill lämna tillbaka något.
Du kan få veta hur du ska göra för att klaga
om du inte är nöjd med en tjänst.

Ett bra tips är att alltid spara kvittot
när du har köpt något.
Då är det lättare att få lämna tillbaka
eller byta varan om du inte är nöjd.

Kontakta konsumentvägledaren

Du når konsumentvägledaren på telefon 0660-886 80.
På måndagar och onsdagar kan du ringa
mellan klockan 13:00 och 14:30.
På tisdagar och torsdagar kan du ringa
mellan klockan 08:30 och 09:30.

Du kan också skicka e-post till
konsument@ornskoldsvik.se.