Viktig information om coronapandemin

Det är du och jag som har makten över viruset - tillsammans kan vi minska smittspridningen. Läs mer om hur Örnsköldsviks kommun hanterar coronapandemin.

Träffpunkter

För dig som har fyllt 65 år
och vill komma ut
och träffa andra finns träffpunkter.
Det är samlingslokaler där ni kan prata
och ta en kopp kaffe tillsammans.
Ibland är det sång och musik på träffpunkterna.
Ibland är det gympa eller någon annan aktivitet.

Det finns träffpunkter på flera platser
runt om i kommunen.
Du behöver varken ansöka om
att få delta i träffpunktens aktiviteter
eller anmäla dig i förväg.
Du går till träffpunkten när det passar dig.

Träffpunkterna är främst till för dig
som har fyllt 65 år
och som bor kvar i ditt egna hem.

Nu när coronaviruset finns i samhället
har träffpunterna begränsad verksamhet.
Många aktiviteter är utomhus.
Ofta behöver du anmäla dig i förväg.
Kontakta träffpunkten
så får du veta vad som gäller.

Kontakta träffpunkterna

Du kan skicka e-post till träffpunkterna
vf.traffpunkterna@ornskoldsvik.se

Du kan också ringa till kommunens kontaktcenter
på telefon 0660 - 880 00
för att få veta var din närmaste träffpunkt finns.