Fritidsgårdar

På fritidsgårdarna kan du och andra ungdomar träffas.
Kommunen har fritidsgårdar i Bjästa och Björna
samt Bredbyn och i Husum.
På fritidsgårdarna finns också vuxna fritidsledare på plats.
Fritidsledarna skapar trygghet
och hjälper ungdomarna att genomföra projekt och idéer.

I Örnsköldsviks centrum finns H1 Sliperiet.
Det är en mötsplats för alla åldrar.
Där kan du delta i skapande verksamhet,
lyssna på konserter och ta del av andra arrangemang.
H1 Sliperiet ligger på Viktoriaesplanaden 3 F i Örnsköldsvik.
Det är alldeles nära Hägglunds Arena.

23:an är en mötesplats för unga.
Den ligger på Lasarettsgatan 23 A i Örnsköldsvik.


Bjästa fritidsgård kallas Hålan.
Den ligger på Nätragatan 32 i Bjästa.

Björna fritidsgård ligger på Öviksvägen 4 i Björna.

Bredbyns fritidsgård ligger på Trädgårdsgatan 34 i Bredbyn.

Husums fritidsgård ligger i "Röda villan" på Bruksvägen 108.