Sandningssand
Du får hämta gratis sand
för att sanda vid din bostad
när det är halt om vintern.
Sanden hämtar du på Mivas återvinningscentraler.
Återvinningcentraler finns i Bjästa, Björna
Bredbyn, Husum och Må i Örnsköldsvik.
Du kan hämta sand under de tider
som återvinningscentralen har öppet.
Du får ta två hinkar sand åt gången.
Kom ihåg att ta med egna hinkar.
Öppettider på återvinningscentralerna
Bredbyns återvinningscentral är öppen på måndagar klockan 13-20.
Björna återvinningscentral är öppen på tisdagar klockan 13-20.
Bjästa återvinningscentral är öppen på onsdagar klockan 13-20.
Husums återvinningscentral är öppen på torsdagar klockan 13-20.
Har du "lämna-själv-körkort" på din återvinningcentral
kan du komma in på fler tider.
Må återvinningcentral är öppen
måndag-torsdag 07:00-20:00
fredag 07:00-16:00
lördag 10:00-14:00