Coronaviruset och covid-19: Nya skärpta nationella föreskrifter för att bryta den ökade smittspridningen Läs mer om covid-19 och coronaviruset och hur Örnsköldsviks kommun hanterar coronapandemin.
CORONAPANDEMI
Just nu sprids ett virus
som heter corona
och en sjukdom som heter covid-19.
Det är viktigt att du och jag
och alla andra hjälps åt
att bromsa smittan.
Att hålla avstånd till andra
och att vara noga med
att tvätta händerna är två saker
som vi alltid måste göra.
Känner du dig lite sjuk
ska du stanna hemma.
Du ska inte gå till jobb
eller skola.
Behöver du vård
ska du kontakta din hälsocentral.
Läs mer om smittan
och sjukdomen
Det finns bra information på
webbplatsen krisinformation.se
och på
tidningen 8 sidors webbplats.
Folkhälsomyndigheten har information
på lättläst, uppläst och på teckenspråk.
På Vårdguiden 1177 finns information
om vaccinering mot covid-19
(länkarna öppnas i nytt fönster)
Så här ser Örnsköldsviks hamnområde ut om man tittar ner från Varvsberget
Här kan du läsa om Örnsköldsviks kommun.
Du får veta vad kommunen gör
och vilken hjälp du kan få av kommunen.
Du får också veta vilka personer
som bestämmer i kommunen.
Sidans länkar leder till information
på lättläst svenska.
Klicka på det som du vill läsa mer om.
En del rubriker har flera underlänkar
där du kan få ännu mer information.
Telefon 0660 - 880 00
e-post kommunen@ornskoldsvik.se
Postadressen är
Örnsköldsviks kommun
891 88 Örnsköldsvik
Sidansvarig: