Du är här:

Serviceåtagande för lotterier

Kultur- och fritidsnämnden har tagit fram ett serviceåtagande för att kommunicera vad du som medborgare kan förvänta dig när det gäller lotteritillstånd inom Örnsköldsviks kommun.

Vårt uppdrag

På uppdrag av Lotteriinspektionen är Föreningsbyrån inom kultur- och fritidsavdelningen tillstånds- och tillsynsmyndighet för lotterier anordnade av allmännyttiga föreningar inom kommunen.

Det finns två olika tillstånd att söka. När du tänker genomföra/anordna;

  • Endast ett lotteri (§15).
  • Flera lotterier under en treårsperiod (§17).

Vi lovar att

  • Vi behandlar korrekt ifylld ansökan inom 14 dagar.
  • Vi förmedlar information om lotteritillstånd, lotteriredovisningar och lotterilagen.
  • Vi utser lotterikontrollanter.

Tänk på att

Hjälp oss att bli bättre

För att systemet med serviceåtaganden ska fungera är det viktigt att du talar om för oss när vi inte håller vad vi lovar. Kontakta i första hand chefen för den verksamhet du har synpunkter på eller mejla till: samhallsbyggnad@ornskoldsvik.se eller skicka brev till:
”Synpunkter”
Örnsköldsviks kommun
Samhällsbyggnadsförvaltningen
891 88 Örnsköldsvik

Vill du veta mer

Välkommen att kontakta Föreningsbyrån.
Telefon: 0660-882 15
E-post: foreningsbyran@ornskoldsvik.se
Besöksadress: Lasarettsgatan 5

Fastställd

Serviceåtagandet är fastställt i augusti 2013 av kultur- och fritidsnämnden.

Serviceåtagande för lotterier som pdfPDF

Serviceåtagande - ett sätt att tydliggöra innehållet i den kommunala servicen

I Örnsköldsviks kommun pågår ett ständigt arbete med att utveckla de olika verksamheterna. Ett led i det arbetet är att ta fram serviceåtaganden. Genom serviceåtaganden får du som kommuninvånare en tydligare bild av vilken service du har rätt att vänta dig för dina skattepengar och avgifter. Kommunens personal får i sin tur en tydligare bild av sina arbetsuppgifter – vad som är viktigast och vad som förväntas av dem. 

Sidan uppdaterades

2015-05-18

Sidansvarig: