Du är här:

Vägsamfälligheter - kostnadsredovisning

I Örnsköldsviks kommun finns det många enskilda vägar som driftas av ett 140-tal vägsamfälligheter (vägföreningar). Varje vägsamfällighet får driftsbidrag för skötsel av den enskild vägen.

För att bidraget ska betalas ut behöver vägsamfälligheten/vägföreningen skicka in en redovisning av de kostnader man haft för drift och underhåll av vägen. Kostnadsredovisningen ska skickas in senast 15 mars för utbetalning av bidrag i början på april. Bidrag för 2016 söks 2017 och betalas bara ut om kostnadsredovisning för 2016 kommit in. Bidrag betalas inte ut för period tidigare än 2016. Observera att bidraget inte betalas ut förrän redovisningen skickats in.

Använd formuläret nedan för att skicka in kostnadsredosvisning och kom ihåg att fylla i korrekta uppgifter till föreningens kontaktperson. Uppgifterna skickas till berörda handläggare för granskning och efter granskning betalas bidrag ut till angivet bankgiro- eller plusgironummer.

Har du inget att redovisa, fyll i ett streck eller x på positionen för att kunna skicka in dina svar.

När du postat dina uppgifter får du en kopia till den e-postadress som du angett längst ner i formuläret.

Kostnadsredovisning för 2016 års vägunderhåll enskilda vägar

E-tjänster och blanketter




















Kontaktperson för vägsamfällighet  *
User information








Sidan uppdaterades

2017-04-13

Sidansvarig: