Du är här:

Konsumentvägledning

Hallå konsument upplysningstjänst

Du som konsument kan kontakta Hallå konsument som är en nationell upplysningstjänst för konsumentfrågor. Hallå konsument har tagits fram på uppdrag av regeringen och syftet med tjänsten är att det ska bli lättare för konsumenten att hitta oberoende stöd som idag finns hos kommunernas konsumentvägledning, konsumentbyråer, Konsumentverket och andra myndigheter.

Vägledarna i Hallå konsument svarar på övergripande frågor om köp, avtal, reklamationer och hållbara val. När du har frågor som bäst hanteras av den egna kommunen, konsumentbyrå eller någon annan myndighet, hjälper Hallå konsument dig rätt.

Du kan kontakta vägledarna direkt via telefon 0771- 525 525, vardagar kl 09:00- 17:00 och via chat, e-post, brev eller facebook. Besök www.hallakonsument.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster för mer information.

Mer information på andra webbplatser

Konsumentverketlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Allmänna reklamationsnämndenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Klagoguiden (konsumentverket)länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Konsument Europalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan uppdaterades

2016-06-15

Sidansvarig: