Denna artikel är äldre än 6 månader och är kanske inte längre aktuell.

Hallå Konsument – Ny upplysningstjänst för en enklare konsumentvardag

Nu kan konsumenter som har frågor om köp, avtal, reklamationer och hållbara val kontakta Hallå konsument, som är en ny nationell rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket.

Hallå konsument har tagits fram på uppdrag av regeringen och syftet med tjänsten är att det ska bli lättare för konsumenten att hitta oberoende stöd som idag finns hos kommunernas konsumentvägledning, konsumentbyråer, Konsumentverket och andra myndigheter.

Vägledarna svarar på frågor eller hjälper konsumenten vidare till experter på kommunen, konsumentbyrå eller någon annan myndighet. Du kan kontakta vägledarna direkt via telefon 0771- 525 525, vardagar kl 09:00- 17:00 och via chat, e-post, brev eller facebook. Besök www.hallakonsument.selänk till annan webbplats för mer information.

Här finns mer information om kommunens konsumentvägledning

Aktuelltartikel publicerad av: Susanna Domeij

2015-04-08