Du är här:

Kommunstyrelsen

I Örnsköldsviks kommunstyrelse
ingår 15 politiker från olika partier.

Kommunstyrelsen leder kommunens arbete och utveckling 
och ansvara för kommunnes ekonomi.
De kontrollerar också att saker blir gjorda.

Kommunstyrelsen förbereder kommunfullmäktiges möten.
De tar reda på fakta
om sådant som kommunfullmäktige ska bestämma om.
Sedan ger de ett förslag
till hur kommunfullmäktige ska bestämma.

I vissa frågor får politikerna i kommunstyrelsen fatta beslut
utan att frågan går vidare till kommunfullmäktige.

Kommunstyrelsens ordförande heter Glenn Nordlund.
Glenn tillhör socialdemokraternas parti.

Sidan uppdaterades

2018-07-04

Sidansvarig: