Du är här:

Alla ska få veta och tycka

Politikernas arbete är offentligt.
Det betyder att alla ska få veta
vad politikerna  bestämmer.
Du kan få läsa protokollen.
Protokoll är anteckningar
där det står vad politikerna bestämt.

Protokollen finns hos kommunledningsförvaltningen
i stadshuset.
Protokollen läggs också ut på kommunens webbplats.

Alla som bor i kommunen
kan ge förslag till politikerna.
Du kan ringa eller skriva
eller skicka e-post med ditt förslag.

Du kan klaga

Om du inte är nöjd med ett beslut
kan du klaga.
Då ska du tala med den som har fattat beslutet.

Kontakta kommunen
På den här sidan hittar du kontaktuppgifter till kommunen


Sidan uppdaterades

2018-07-04

Sidansvarig: