Du är här:

Tala om vad du tycker om vård och omsorg

Du som själv får vård eller service
eller har någon i familjen
som får vård och service från välfärdsförvaltningen
kan hjälpa till att göra servicen bättre.

Välfärdsförvaltningen vill veta vad du tycker
om den vård du får.
Vad du vill klaga på eller berömma?

Du behöver inte tala om vem du är
när du berättar vad du tycker.
Men om du talar om vad du heter
kan välfärdsförvaltningen ge dig ett svar.

Så här kan du tala om vad du tycker

Du kan prata med personalen eller ansvarig chef.

Du kan ringa till mottagningsenheten
telefon 0660-26 51 82.

Du kan ringa till anhörigkonsulenten
telefon 0660-883 14.

Du kan ringa till förvaltningens kvalitetsledare
telefon 0660-881 28.

Du kan ringa till förvaltningschefen
telefon 0660-882 19.

Du kan ringa eller skriva till politiker inom omsorgsnämnden
eller humanistiska nämnden.

Du kan fylla i ett formulär på internet.
Klicka på länken här nedanför
så kommer du till formuläret för synpunkter
Öppna webbformulär och lämna synpunkt på omsorglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Du kan skicka e-post till välfärdsförvaltningen
adressen är valfard@ornskoldsvik.se
Om du klickar på e-post adressen
kommer det upp ett e-postformulär.

Du kan skicka brev till
Välfärdsförvaltningen
891 88 Örnsköldsvik

Har du andra frågor?

Om du har frågor eller vill ha råd om omsorgen
ring till äldre- och anhörigkonsulenten
på telefon 0660-881 98
eller mottagningsenheten på telefon 0660-26 51 82.

Om du vill berätta om vård som varit fel

Ring medicinskt ansvarig sjuksköterska
på telefon 0660-884 52.

Om du vill överklaga

Prata med den handläggare som beslutade
om din vård eller service.

Har du synpunkter på färdtjänst?

Ring färdtjänsthandläggaren
telefon 0660-886 79.

Sidan uppdaterades

2017-06-26

Sidansvarig: