Du är här:

Du kan få hjälp när du har problem

Ibland kan det vara svårt i livet.
Du kan till exempel bli arbetslös.
Då kan det vara svårt att få pengarna att räcka till.

Det kan bli problem i familjen.
De vuxna kanske inte kommer överens.
Det kan hända sådant som gör
att föräldrarna inte kan ta hand om sina barn på ett bra sätt.
 
Både unga människor och vuxna
kan få problem med alkohol eller andra droger.
Går det riktigt illa kanske någon börjar begå brott.

Om du råkar ut för något sådant
eller något annat svårt
kan du be kommunen om hjälp.
 
Personalen på kommunens välfärdsförvaltning
kan hjälpa dig att komma tillrätta med svårigheter
som drabbar dig eller din familj.
De hjälper också invandrare och flyktingar
som kommer till Örnsköldsvik.
 
Behöver du prata med någon
som kan ge dig stöd  och hjälp
kan du kontakta välfärdsförvaltningens mottagningsgrupp.
Telefonnumret är 0660 - 888 07.

Du kan också ringa till kommunens växel
som har telefon 0660 - 880 00.
Då hjälper de dig att få tala med rätt person

Du som är mellan 16 och 30 år
och mår dåligt
eller bara behöver någon att prata med
kan vända dig till Samtalsbyrån.
Samtalsbyrån har telefon 0660 - 887 95.
Vill du besöka Samtalsbyrån
går du till Bergsgatan 9 i Örnsköldsvik.

Sidan uppdaterades

2017-12-01

Sidansvarig: