Du är här:

Förskola och fritidshem

Kommunen ser till att det finns barnomsorg.
Barnomsorg betyder att någon tar hand om barnen
när  föräldrarna arbetar eller studerar.
 
Förskola är en sorts barnomsorg.
På förskolan får barnen leka med andra barn.
Barnen  får också lära sig olika saker.
Förskolan är till för barn mellan 1 och 5 år.
Familjedaghem är en annan sorts barnomsorg.
Då är barnen hemma hos en vuxen.

Skolbarn kan få gå till ett fritidshem efter skolan.

Föräldrarna betalar
för att barnen ska få gå på förskola eller fritidshem.

Så här söker du plats på förskola eller fritidshem

Vill du söka plats för ditt barn
på en förskola eller ett fritidshem
ska du kontakta en barnomsorgsassistent.
Barnomsorgsassistenterna har ansvar för olika områden.

Bor du på någon av orterna i listan nedanför
Gene
Domsjö
Sund
Hörnett
Svedjeholmen
då ska du ringa telefon 0660 - 26 51 55.

Bor du på någon av de här orterna
Husum
Idbyn
Banafjäl
Björna
Gideå
Hemling
Trehörningsjö
då ska du ringa telefon 0660 - 26 51 55.

Bor du på någon av de här orterna
Billsta
Haffsta
Myckling
Själevad
Överhörnäs
då ska du ringa telefon 0660 - 26 51 55.

Bor du på någon av de här orterna
Bredbyn
Gottne
Mellansel
Moliden
Norrflärke
Skorped
Solberg
då ska du ringa telefon  0660 - 26 51 55.

Bor du på någon av de här orterna
Arnäsvall
GImåt
Gullänget
Högland
Skärpe
då ska du ringa telefon 0660 - 26 50 44.

Bor du på någon av de här orterna
Bonäset
Järved
Sörliden
Centrala Örnsköldsvik
då ska du ringa telefon 0660 - 26 50 44.

Bor du på någon av de här orterna
Bjästa
Köpmanholmen
Sidensjö
då ska du ringa telefon 0660 - 26 50 44.


Sidan uppdaterades

2018-07-04

Sidansvarig: