Du är här:

Kontakta kommunen

Receptionen Nygatan 16

Personalen i kommunhusens receptioner hjälper dig att nå den du söker.

Kommunen arbetar för dig
och alla andra som bor i Örnsköldsvik.
Du är alltid välkommen att ta kontakt med kommunen
om du undrar över något eller tycker något. 

Telefon

Du kan ringa till kommunens växel.
Telefonnumret är 0660-880 00.  

Teletal

För dig som behöver hjälp med att tala finns Teletal.
Teletal  fungerar så
att en tredje person hjälper dig och den du vill tala med
så att ni kan förstå varandra.
Teletal kan också göra anteckningar
så att du kommer ihåg vad ni bestämt under samtalet.  

Telefonnumret till Teletal är 020 — 22 11 44.

E-post

Du kan skicka e-post till kommunen.
E-postadressen är kommunen@ornskoldsvik.se

Brev

Du kan skriva brev till kommunen.
Skicka brevet till
Örnsköldsviks kommun
891 88 Örnsköldsvik

Besök

De som arbetar på kommunen finns i flera olika hus.
Därför är det bäst att du ringer först
och berättar vem du vill besöka.
Då kan de som arbetar i kommunens växel berätta
vart du ska gå.

Politikerna sitter i det nya stadshuset
som kallas Kronan.
Stadshuset Kronan ligger på Järnvägsgatan 6
i Örnsköldsvik. 
Vill du besöka politikerna
eller någon annan som arbetar i stadshuset Kronan
måste du först anmäla dig i receptionen.

Nya stadshuset Kronan

Bilden här ovanför visar stadshuset Kronan.
Huset  ligger på Järnvägsgatan 6 i Örnsköldsvik.
Det är i hamnområdet mellan resecentrum och Arkenbiblioteket.


Fullmäktiges sammanträden

När politikerna samlas till möte i kommunfullmäktige
får alla som vill komma och lyssna.
Mötena är i fullmäktigesalen.
Fullmäktigesalen ligger på första våningen
i det gamla stadshuset på Nygatan 16.

Stadshuset på Nygartan 16

Bilden visar stadshuset på Nygatan 16.
Det är här kommunfullmäktige har sina sammanträden.

Sidan uppdaterades

2016-10-03

Sidansvarig: