Du är här:

Sanda vid ditt hus

Hink med sand

Du får hämta sand för att sanda vid ditt hus.
Du får ta två hinkar varje gång.

På vintern kan det bli halt utanför ditt hus.
Då kan du hämta sand för att sanda.  

Bor du i centrala Örnsköldsvik
kan du hämta sand på planen
som ligger ovanför Skyttis ishall.

Du som bor i Domsjö
kan hämta sand vid spillvärmeplanen.

Du som bor i Själevad
kan hämta sand vid Kärringbergets parkering.

Du som bor i Bjästa
kan hämta sand intill återvinningsstationen.

Du som bor i Köpmanholmen
kan hämta sand vid reningsverket.

Du som bor i Mellansel
kan hämta sand vid badhuset på Brandkälsvägen

Du som bor i Husum
kan hämta sand vid Mivas förråd på Fabriksvägen.

Du som bor i Gideå
kan hämta sand vid brandstationen.

Du som bor i Bredbyn
kan hämta sand vid Mivas förråd på Fannbyvägen.

Du som bor i Sidensjö
kan hämta sand på Sidensjö trafiks plan i Hämra.

Du som bor i Skorped
kan hämta sand på planen vid Sundbergs åkeri.

Du som bor i Björna
kan hämta sand vid Mivas förråd på Järnvägsgatan.
Kör 50 meter rakt fram vid förrådet.
Det står sandningssand för allmänheten på en skylt.

Du som bor i Trehörningsjö
kan hämta sand på vändplanen
intill korsningen mellan Järnvägsgatan och Norsjövägen.

Du som bor i Långviksmon
kan hämta sand vid Svevias kontor på Orrvägen.
Grinden är öppen mellan klockan 7 och klockan 16.

Du får ta två hinkar sand varje gång.

Sidan uppdaterades

2017-12-01

Sidansvarig: