Du är här:

Välkommen möta politiker på Ungdomsforum 1 mars

Den 1 mars är det dags för Ungdomsforum i Örnsköldsvik.
Ungdomsforum handlar om demokrati för unga.
Unga personer ska ha möjlighet att göra sina röster hörda.
De ska känna att de har möjlighet att påverka i samhället.

På Ungdomsforum kan du som är mellan 13 och 25 år
möta politiker och personer som arbetar inom kommunen
och samtala med dem om sådant som du tycker är viktigt.
Årets Ungdomsforum kommer att handla om främlingsfientlighet
och om mobbing och allas lika värde.
Det är ett tema som ungdomar själva har sagt känns viktigt

Ungdomsforum får också besök av Soran Ismail.
Soran är en komiker som du kanske sett på TV.

Plats och tid
Ungdomsforum är på Sliperiet
som ligger på Viktoriaesplanaden 3F.
Det är nära Fjällräven center 

De här tiderna gäller.
1 mars kockan 9:30-14:00 riktar sig främst
till elever på högstadiet och gymnasiet.

1 mars klockan 17:45-20:20
är för dig som är mellan 18 och 25 år.

Anmäl dig i förväg
Det kostar inget att vara med
men du behöver anmäla dig i förväg.

Du kan anmäla dig med ett formulär här på webben.
Den här länken tar dig till formuläret.

Har du svårt att använda formuläret
kan du kontakta Camilla Larsson.
Camilla har telefon 06609 – 886 45.


Sidan uppdaterades

2017-01-24

Sidansvarig: