Du är här:

Skolan i Örnsköldsvik ligger bra till i jämförelse med andra kommuner

Lärarförbundet utser varje år Sveriges bästa skolkommun.
Då jämför Lärarförbundet sådant som har betydelse
för att skolan ska vara bra för eleverna och lärarna

Lärarförbundet undersöker elevernas resultat.
De undersöker hur välutbildade lärarna är
och vad lärana har i lön.
De tittar på hur mycket pengar kommunen ger til skolan.
De undersöker hur stor del av barnen som går i förskola.

I hela Sverige finns 290 kommuner.
I årets jämförelse placerar sig Örnsköldsvik på plats 45
av alla kommuner i landet.
Det är bättre än förra året.
Då hamnade Örnsköldsvik på plats 77.
Det som Örnsköldvik är allra bäst på
är att vi har många välutbildade lärare
i kommunens skolor.

Sidan uppdaterades

2015-10-13

Sidansvarig: