Du är här:

Nya återvinningscentraler i Bredbyn och Bjästa

Personal från Miva inviger återvinningen genom att slänga plåtskräp.

Personal från Miva inviger återvinningen genom att slänga plåtskräp.

Den 5 februari öppnade en återvinningscentral i Bredbyn.
Där kan du lämna grovsopor
varje måndag mellan klockan 13 och klockan 20.

Den 7 februari öppnar en ny återvinningscentral i Bjästa.
Den ska vara öppen varje onsdag
mellan klockan 13 och klockan 17.

Senare i höst öppnar också nya fasta återvinningscentraler
i Husum och Björna.
Fram till att de öppnar
kommer de gamla återvinningscentralerna
som förut körde runt i kommunen
att finnas parkerade i Husum och Björna.
Så nu kan du lämna grovsopor i Björna
på tisdagar mellan klockan 13 och klockan 220.
I Husum kan du lämna grovsopor på torsdagar
mellan klockan 13 och klockan 20.

Har du frågor om återvinningscentralerna
eller annat som rör avfall och sopor
kan du ringa till bolaget Mivas kundservice.
Telefonnumret är 0660 - 330 400.

Sidan uppdaterades

2018-02-06

Sidansvarig: