Du är här:

Denna artikel är äldre än 6 månader och är kanske inte längre aktuell.

Nu finns en isbana på Bäckfjärden

Kommunen har plogat upp en isbana på Bäckfjärden.
Enklast når du isbanan från Nyängets havsbad
eller Sommarhemmet.
Isbanan är 3 kilometer lång
och går som en rund slinga.

Det finns också en liten isbana vid Nyängets havsbad
för alla som vill leka och spela med puck och klubba.
Vid Nyänget finns ett vindskydd och en grillplats 

Kommunen plogar Isbanan när det behövs
men om det är kallare än 20 minusgrader
är det ingen som sköter om isbanan.
Kommunen provborar och känner efter
så att isen på isbanan är tillräckligt stark.
Kommunen kontrollerar inte hur tjock isen är
utanför banan.
Därför är det är bäst att hålla sig på isbanan
där det är plogat.

Det är bra om man använder hjälm
och tar på sig knäskydd och handskar
när man åker på isbanan.
Glöm inte att ta med isdubbar
som du hänger runt halsen.

Ha en trevlig åktur!

Tillbaka till aktuellt

Aktuelltartikel publicerad av: Elisabeth Bårman

2016-01-22