Du är här:

Många aktiviteter för äldre under seniorveckan 9-13 maj

Den 9 maj börjar årets seniorvecka i Örnsköldsvik.
Då blir det massor av aktiviteter för äldre personer.
Här kan du se lite av allt som händer.
Välkommen att vara med på det som passar just dig.
Om det inte står något pris
är aktiviteten gratis.

Måndag 9 maj klockan 13-15
är det invigning av seniorveckan
hos Kom In på Fabriksgatan 10.

Måndag 9 maj klockan 13:30
är det allsång på Café Rosenborg.
Det kostar 20 kronor.

Tisdag 10 maj klockan 13:00-15:00
föreläser läkaren Peter Nordström
om äldres sjukdomar och hälsa.
Föreläsningen är i fullmäktigesalen på Nygatan 16.

Tisdag 10 maj klockan 13:30
är det berättarcafé på Örnsköldsgårdens träffpunkt.
Det kostar 20 kronor.

Tisdag 10 maj klockan 15:15-16:15
kommer kommunens hundteam
och informerar i fullmäktigesalen på Nygatan 16.

Onsdag 11 maj klockan 13:00-15:00
är det modevisning hos Kom In på Fabriksgatan 10.

Onsdag 11 maj klockan 13:00-14:00
informerar företaget Alla tiders kompetenser
om hur det fungerar att köpa hushålltjänster.
Informationen är på Skolgatan 14 i Örnsköldsvik

Onsdag 11 maj klockan 13:30
är det allsång på Örnsköldsgårdens träffpunkt.
Det kostar 20 kronor för fika.

Onsdag 11 maj klockan 18:00-20:00
föreläser prästen Lisbeth Carlborg
på Sörgården i Bredbyn.
Det kostar 30 kronor och då ingår fika.
Anmäl dig i förväg på telefon 073 – 270 49 91.

Torsdag 12 maj klockan 10:00-11:00
berättar företaget Alla tiders kompetenser
om hur det fungerar att jobba efter 65 års ålder.
Informationen är på Skolgatan 14.

Torsdag 12 maj klockan 13:00-15:00
föresläser prästen Lisbeth Carlborg
i fullmäktigesalen på Nygatan 16.

Torsdag 12 maj klockan 13:30
sjunger barn från Själevadskolans förskola
på Café Rosenborg.
Det kostar 20 kronor för fika.

Torsdag 12 maj klockan 15:15
föreläser Anders Thoré från Pensionärernas riksorganisation
i fullmäktigesalen på Nygatan 16.

Fredag 13 maj klockan 10-16
är du välkommen på SPA
och en speciell bastusittning med sköna dofter
på badet Paradiset.
Ta med badkläder och badrock.
Du behöver också 2 badlakan
och ett hänglås till skåpet.

SPA och bastudagen kostar 100 kronor
och då får du också fika.
Vill du delta behöver du anmäl dig senast 9 maj.
Ring 0660 – 885 96.

Fredag 13 maj klockan 13:00-15:00
informerar företaget Byberg och Nordin
om resor för seniorer.
Informationen är hos Kom In på Fabriksgatan 10.

Fredag 13 maj klockan 13:30
kan du höra Siri Wästerlund sjunga och berätta
på Örnsköldsgårdens träffpunkt.

Lördag 21 maj klockan 19:00-22:00
är det dags för årets äldregla.
Äldregalan är i Fjällräven center.
Det blir mat och underhållning
och musik och dans
Äldregalan ordnas av Robin Hörnkvist.
Biljetter till äldregalan kan du köpa på turistbyrån.


Sidan uppdaterades

2016-04-26

Sidansvarig: