Du är här:

Många aktiviteter för äldre under seniorveckan 8-13 maj

Den 8 maj börjar årets seniorvecka i Örnsköldsvik.
Då blir det massor av aktiviteter för äldre personer.
Här kan du se lite av allt som händer.
Välkommen att vara med på det som passar just dig.
Om det inte står något pris
är aktiviteten gratis.

Måndag 8 maj
Klockan 13-14 är det invigning av seniorveckan
hos Kom In på Fabriksgatan 10.
Det blir invigningstal och underhållning.

Måndag klockan 13 är det allsång
Med Kent-Åke Hörnlund och Bert Eriksson på Rosenborg.
Fika och underhållning kostar 20 kronor.

Måndag klockan 13:30-15:00 ordnar Björkhem
med kaffekokning och rullrån.
Är det fint väder serveras kaffet utomhus.
Kaffe och rullrån kostar 20 koronor
för besökare som inte bor på Björkhem.
 

Tisdag 9 maj
Klockan 10:30-11:30 är det sittgympa på Björnaborg.

Tisdag klockan 13:00-15:00 är det föreläsningar i Bjästa.
Föreläsningarna är  isladans entréhall.
Lena Broddeskog föreläser om problem
som hör ihop med att kissa.
Föreningen Träpatronerna berättar om prostatacancer.
Dessutom sjunger sångerskan Stina Joza
Det kostar 20 kronor.

Tisdag klockan 13:30 är det dans på Arnäsgården.
Maths Nilsson står för musiken
Inträde till dansen kostar 20 kronor.
 
Tisdag klockan 14:00-15:00 sjunger kören Ny Glädje
på Björnaborg.
Fika kostar 20 kronor.

Tisdag klockan 14:15 sjunger kören Sångglädje
på Rönnen.
 

Onsdag 10 maj
klockan 13:00-15:00 är det bingo
i Gideå församlingshem
Varje bingobricka kostar 10 kronor.
Fika kostar 20 kronor

Onsdag klockan 18:00-19:30 föreläser Yngve Gustafson
om det friska åldrandet.
Yngve är professor och kan mycket om äldres hälsa.
Yngve har också varit med på TV
i en serie som hette Sveriges bästa äldreboende.
Förläsningen är i Nolaskolans aula.


Torsdag 11 maj
Torsdag klockan 13:00-15:00 kan du få information om hemtjänst
om du kommer till stadshuset Kronan.
Kronan ligger på Järnvägsgatan 6 i Örnsköldsvik

Torsdag klockan 13:00 är det underhållning med
gamla goda låtar på Rosenborg.
Fika och underhållning kostar 20 kronor.

Torsdag klockan 18:00-20:00 är det föreläsningar
på träffpunkten i Bredbyn.
Lena Broddeskog föreläser om problem
som hör ihop med att kissa.
Föreningen Träpatronerna berättar om prostatacancer.
Dessutom sjunger sångerskan Stina Joza
Det kostar 20 kronor.


Fredag 12 maj
Klockan 13:00-14:00 är det modevisning på Kom In.
Kom In ligger på Fabriksgatan 10 i Örnsköldsvik
Fika kostar 20 kronor.


Lördag 13 maj
är det dags för årets äldregala.
Äldregalan är i Fjällräven center
mellan klockan 19:00 och 22:00.
Det blir underhållning med välkända artister
som Lill-Babs och Ann-Louise Hanson
och Siw Malmqvist.
Du kan också passa på att äta middag
Äldregalan ordnas av ett privat företag.
Du kan köpa biljeter via Modos biljettombud.




Sidan uppdaterades

2017-05-02

Sidansvarig: