Du är här:

Gratis buss för barn och ungdomar i Örnsköldsvik

Ungdomskort för gratis bussresor

Så här kommer ungdomskortet att se ut .

Om allt går som väntat
när kommunfullmäktige har sitt möte 20 juni
kommer politikerna att besluta om gratis bussresor för ungdomar.

Då kommer alla mellan 7 och 19 år som bor i Örnsköldsvik
att få åka buss gratis i hela kommunen.
Man får åka alla dagar och alla tider.

För att få åka gratis behöver man ha ett ungdomskort
som man visar på bussen.
Ungdomskortet beställer man via en e-tjänst
på kommunens webbplats.
Det måste vara en vuxen person som fyller i ansökan.

Den här länken går till e-tjänsten för ungdomskortlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
(länken öppnas i nytt fönster).

Skolkorten tas bort
Du som idag har ett skolkort
för dina resor till skolan
måste ansöka om ett ungdomskort
så att du har det när höstterminen börjar.
Kommunen delar inte ut några skolkort längre.

Ungdomskortet börjar gälla
när skolorna startar i höst.

Vill du veta mer om ungdomskortet
ring 0660 – 880 54.


Sidan uppdaterades

2016-06-09

Sidansvarig: