Du är här:

Friluftsdag i Mellansel 8 mars

Testa skridskoåkning

Onsdag 8 mars är du välkommen till Mellansel
för att prova på olika vinteraktiviteter.
Friluftsdagen börjar klockan 11
och håller på till klockan 15.

De flesta aktiviteterna är vid fritidsanläggningen
i Mellansels centrum
Där kan du åka skidor och skridskor
eller prova att gå med snöskor.
Du kan åka släde efter häst
eller åka hundspann.
Du kan testa att måla på snö eller gå en tipsrunda.
Kanske vill du prova att baka tunnbröd
eller smaka mat som man brukar äta i andra länder.

Vid Sjönäset intill Anundsjösjön
finns en pulkabacke.
Du kan också prova på att pimpla
på Anundsjösjön.

Blir du hungrig
kan du köpa hamburgare eller annat fika
både vid fritidsanläggningen och vid Sjönäset.

Om du inte har egna skidor eller skridskor
eller annan utrustning
kan du låna det på plats i Mellansel.

Du är välkommen!


Sidan uppdaterades

2017-03-02

Sidansvarig: